حكيم خبر و اخبار حكمت حكيم خبر و اخبار حكمت .

حكيم خبر و اخبار حكمت

جديدترين شب يلدا

مرسوم است كه در شب يلدا يا شب چله خانواده آقا داماد براي عروس خانم هايي كه به تازگي ازدواج كرده يا نامزدي و عقد هستند، يلدايي مي برند. داماد طبق را بر روي سرش قرار ميداد و راهي منزل خانواده عروس خريد كادو شب يلدا ميشد. قرار دادن برگه هايي كه حاوي فال حافظ و اشعاري از حافظ شيرازي مي باشند، به منتقل كردن احساسات شما در شب يلدا كمك ميكند. «زيپو» يكي از مشهورترين برندهايي است كه انواع فندك را با طرح و رنگهاي گوناگون توليد و خريد كادو شب يلدا خريد كادو شب يلدا عرضه ميكند. خريد كادو شب يلدا زيورآلات يكي از هدايايي است كه هر زني به آن علاقهمند است. ساعتهاي ظريف زنانه را ميتوانيد در طرحها و مدلهاي مختلفي پيدا كنيد و يكي از آنها را براي همسرتان بخريد. اين لباسها بهصورت اسپورت و در رنگها و طرحهاي متنوعي ارائه ميشوند كه مطمئناً همسرتان از ديدن آن خوشحال خواهد شد. طيف خاصي از زيورآلات وجود دارد. البته در اين ميان، خانوادههايي كه از سليقه عروس خانم مطمين نيستند و يا فرصت كافي براي خريد ندارند، هديهاي نقدي در نظر ميگيرند و به عروس تقديم ميكنند تا با ميل خودش هرچه دوست دارد بخرد. پارس هديه اين آمادگي را دارد تا براي ادارات و سازمانها به صورت سفارشي با آرم و نشان خود، پك هاي ويژه اي را آماده نمايد. در بعضي از فرهنگها بـه اين مراسم شب چله اي ميگويند و خانوادهها تا پاسي از شب دركنار هم بيدار مي مانند و تنقلات، آجيل، شام و شيريني مي خورند و جشن ميگيرند. آنها با استفاده از هدفون ميتوانند آهنگهاي زيبا و هيجاني گوش كرده و خريد كادو شب يلدا ورزش كنند. البته از كتابهاي متناسب با علايق و سن آنها استفاده كنيد، مثلاً برخي از كودكان به كتابهاي در مورد ستارگان و فضا علاقه دارند و شما ميتوانيد كتابهايي در اين زمينه براي آنها بخريد. روابط مهمترين بخش از زندگي هر يك از ما هست و با رسيدن شب يلدا سال 99 آغازي دوباره خريد كادو شب يلدا خواهند داشت. خريد كادو شب يلدا شب يلدا شبي زيبا و خاطره انگيز براي همه بخصوص براي عروس خانمهاست. اگر همسرتان به آشپزي علاقه دارد با خريد لوازم زيبا و كاربردي، آشپزي را براي او خريد كادو شب يلدا لذتبخشتر كنيد. البته براي خريد عطر بايد سليقه همسرتان را بدانيد و بهتر است عطر را با توجه به فصلي كه در آن هستيد تهيه كنيد. اگر دوست داريد اين نوشتار را داشته باشيد و مايل به دريافت اطلاعات بسيار بيشتر در مورد خريد كادو شب يلدا لطفا به بازديد از وب سايت ما.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع:

چگونگي يلدا

فال يكي از پديدههاي اثبات نشدني است چرا كه علم به تنهايي پاسخگوي همه نيازهاي بشر در تنگناهاي سخت زندگي نيست و لازم است در كنار آن ايمان، توكل، عشق و صبر و بردباري هم باشد. شب يلدا يكي از قشنگترين شبها براي تازه عروسهاست. منظور از شاهد فال يكي از بيت هاي 1، 3 يا 5 غزل بعدي مي باشد. بسته به رسم و رسوم خانوادهها گاهي برخي افراد براي عروس چند تكه طلا مثل دستبند يا النگو و … نيز ميخرند. اگر فرد مقابل شما يك خانم است، شما مي توانيد زيورآلات، وسايل آرايشي، وسايل دكوراتيو، ساعت مچي، عطر و … را براي هديه دادن به او انتخاب كنيد. خريد كادو شب يلدا خريد كادو شب يلدا خريد كادو شب يلدا شما مي توانيد اين شب را فرصتي مناسب براي دادن هديه كنيد. سفره شب يلدا شامل ميوه هاي مخصوص اين شب از جمله انار، هندوانه، كدو حلوايي و همچنين آجيل، شيريني جات و غيره مي باشد. در شب يلدا همه اعضاي خانواده مشغول خوردن آجيل، پشمك، هندوانه و ديگر خوراكي هاي خوشمزه هستند.

براي بسياري سوال است كه فال حافظ از كجا شروع شد؟

اما دسته اي ديگر از افراد وجود دارند كه باتوجه به اهميت دكوراسيون، به چيدمان منزل يا دفتر كار خود بيشتر اهميت مي دهند. سپس به آن نگاه ميكنند و از روي آن نتيجه ميگيرند كه جواب فال بد است، خوب آمده و يا خيلي خوب. خريد كادو شب يلدا خريد كادو شب يلدا البته براي آنكه هديه شب يلدا شما براي او، رنگ و بويي از يلدا داشته باشد، خوب است كه بسته بندي آن را به تم شب يلدا خريد كادو شب يلدا انتخاب كنيد. در صفحه اي كه باز مي شود غزل بالاي صفحه سمت راست فال شما مي باشد. خريد كادو شب يلدا اين طرح نيز در اوج سادگي پيام عاشقانه شما را به اين مناسبت به كسي كه دوستش داريد مي رساند. خريد كادو شب يلدا از ۱۹ آذر الي ۲۴ آذر همه محصولات طرح يلدا را با كد تخفيف yalda با ۱۷ درصد تخفيف خريداري كنيد. براي بسياري سوال است كه فال حافظ از كجا شروع شد؟ 1. آجيل چهار مغز مقوي: بادام هندي، پسته، فندق و بادام درختي بيش از هر نوع مغز ديگري در آجيل براي هديه شب يلدا استفاده ميشوند. در اينجا بيشتر به بررسي وب سايت خريد كادو شب يلدا.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع:

بهترين مطلب كادو شب يلدا

فاميل شاه داماد هدايا را بر روي سيني بزرگي با روپوش ترمه و اطلس قرار مي دادند و در جلو اين كاروان آقا داماد قرار داشت كه هدايا و آجيل شب يلدا را به سلامت به دست عروس برساند و چه بهانهاي جذاب تر از لبخند عروس در طولانيترين شب سال؟ در اين جشن، طي شدن بلندترين شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نيمكره شمالي، كه مصادف با انقلاب زمستاني است را جشن گرفته و خريد كادو شب يلدا گرامي ميدارند. معمولا خانواده داماد كادوهاي عروس خانم را در تم ويژه شب يلدا تزيين مي كنند و به خانه اش مي فرستند. ۴- حال ژله انار شب يلدا را به آرامي داخل ديس خريد كادو شب يلدا برگردانيد. خريد كادو شب يلدا از مناسب ترين كالاها به منظور خريد هديه شب يلدا يك دفتر نقاشي شيك و زيبا مطابق با علاقه دانش آموز مورد نظر شما محسوب مي شود. ۳- حال كف ديس مورد نظر را كمي با آب خيس كنيد تا اگر احيانا ژله انار در جاي خود و در مركز ظرف برنگشت، بتوانيد به راحتي آن را تكان دهيد و به سمت مركز ظرف جابجا كنيد.

بي تو يلدا زجرآورترين شب دنياست.

۳- حال شروع كنيد و دانه ها را يكي يكي با كمك قاشق چايخوري روي قسمت دانه هاي ژله و در قسمت هاي فرورفتگي بچينيد. خريد كادو شب يلدا خريد كادو شب يلدا ژله انار با طرح دانه هاي انار، به همين شكل فعلي كه درست شده است نيز بسيار زيبا و چشم نواز است. كليپ درست كردن ژله انار با قالب انار را مي توانيد در صفحه اينستاگرام دلخوشي مشاهده كنيد. همين حالا پيج اينستاي ما را دنبال كنيد تا كليپ درست كردن انواع غذاهاي سايت سرآشپز دلخوشي را در آن ببينيد. خريد كادو شب يلدا گرم كردن خانهها كاري دشوار بود و ميوه نيز به آساني يافت نميشد. علاوه بر اين جالب است بدانيد در ويستور خدماتي مانند پكيج هداياي شب يلدا براي مشتريان وجود دارد كه به همراه هديه خود وسايلي مانند كارت پستال، گل رز، بادكنك، كيك وغيره را نيز به راحتي سفارش خواهيد داد. بي تو يلدا زجرآورترين شب دنياست. ولي اگر مدت زيادي از نامزديتان نميگذرد، انتخاب هديه يلدا عروس ممكن است برايتان خريد كادو شب يلدا سخت باشد. اگر قالب خيس نباشد، ژله ديگر از جايش تكان خريد كادو شب يلدا نمي خورد. در حال حاضر اگر بخواهيم يك ماشين شارژي براي فرزند خود بگيريم به مبلغي بيش از ۴ الي ۵ ميليون احتياج داريم. اگر از نوشتن اين مطلب لذت برديد و مطمئنا مي توانيد اطلاعات بيشتري در مورد خريد كادو شب يلدا لطفا از صفحه ما بخواهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع:

عروس وسايل شب چگونگي يلدا

در اينبخش مجموعه اي زيبا از مدل تزيين كادو شب يلدا عروس را جمع آوري خريد كادو شب يلدا كرده ايم. خريد كادو شب يلدا در تمام اين سالها، يا شايد بهتر باشد بگويم در تمام اين قرنها شب يلدا مورد توجه تمام مردم ايران زيبا واقع شده است و هرگز حتي يك سال هم به دست فراموشي سپرده نشده خريد كادو شب يلدا است. شايد جالب باشد بدانيد كه در ساير كشورها نيز شب يلدا مورد توجه قرار ميگيرد و حتي در اين شب بزم و جشن و سرور نيز خريد كادو شب يلدا برپا ميشود. قطع به يقين در برگزاري مراسم شب يلدا در ايران با ساير كشورها و حتي در نقاط مختلف ايران سربلند تفاوتهاي بسياري خواهيم يافت. خريد كادو شب يلدا زيرا فروشگاه هاي حضوري و اينترنتي فروش كادوي شب يلدا هدايايي را به مشتريان عرضه مي كنند كه تعداد زيادي از آن ها با سلايق مختلف تناسب دارند. اين تفاوت بسيار به تفاوت در سلايق و علايق و حتي شايد موقعيت جغرافيايي و انواع و اقسام موارد مختلف ديگر ارتباط پيدا ميكند. "شايد بتوان گفت كه از اين بابت شب يلدا با عيد نوروز همگام و همشانه به = >خريد كادو شب يلدا پيش تاختهاند. ابوريحان بيروني بلندترين و تاريكترين شب سال، يا همان انقلاب زمستاني را با نام ميلاد اكبر معرفي ميكند. هميشه شنيدهايم كه شب يلدا بلندترين و تاريكترين شب سال است. مراسم شب يلدا سالها و سالهاست كه در ايران زمين برگزار ميشود و برخلاف بسياري از آداب و رسوم ديگر، نه تنها كمرنگ و بيرونق نشده بلكه سال به سال دارد بر رونق و شكوه مراسم آن افزوده ميشود. در خاتمه بايد عنوان نمود كه دعا و مناجات يكي از بارز ترين رسوم است كه در اين ايام، در تمامي شهر ها ي ايران رايج است. به اعتقاد برخي از مورخان بيشتر آداب و رسوم دين مسيحيت از ميترائيسم گرفته خريد كادو شب يلدا خريد كادو شب يلدا شده است. تا جاييكه به ياد دارم، پدرم نشانههاي زياد براي سعد و نحسِ وقوع چله ميشناخت كه اين سعد و نحس را بيشتر بر مبناي حركت ستارهها در همان شب و چگونگي وقوع روز همان شب (فردا) درنظر ميگرفت." اگر دوست داريد اين نوشتار را داشته باشيد و مايل به دريافت اطلاعات بسيار بيشتر در مورد خريد كادو شب يلدا لطفا به بازديد از وب سايت ما.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع:

تاريخچه و آداب و بخوانيد از رسوم شب يلدا

هر كاربر ميتواند با يك ثبتنام ساده در فروشگاه آنلاين همراه اول، كد تخفيف خريد مودم دريافت خريد كادو شب يلدا كند. يك جعبه جواهرات خوب بايد به گونه اي طراحي شده باشد كه به خوبي بتواند از زيور آلات نگهداري كند و از گره خوردن آنها جلوگيري كند. اگر قصد خريد هر نوع هديه اي را داريد براي اين مناسب خاص سعي كنيد در بسته بندي و يا خود هديه يكي از المان هاي شب يلدا را به كار ببريد، همچنين از رنگ هاي قرمز بيشتر استفاده كنيد. علت استفاده از آجيل و خشكبار نيز به اين علت است كه دانهها نماد بركت ميباشند. در اين ميان گروهي از جوانان قبل از شيرين كردن كفها با پرتاب آن به سوي همديگر و ماليدن كف به سر و صورت يكديگر شادي و نشاط را به جمع مهمانان ميافزايند. اگر شب يلدا را به عنوان يك سنت اصيل ايراني دوست داريد نبايد از اهميت انتقال آن به نسل هاي بعدي غافل خريد كادو شب يلدا خريد كادو شب يلدا شويد. به همين دليل طولانيترين شب سال را به عنوان شب چله جشن ميگرفتند و ميگفتند كه در اين شب پس از جدال طولاني خورشيد با اهريمن، خورشيد و مهر پيروز ميشود. قرار ميدهند. از ميوهها ميتوانيم به هندوانه و انار اشاره كنيم، كه به دليل رنگ قرمزي كه دارند به عنوان نماينده خورشيد شناخته ميشوند. خريد كادو شب يلدا به خانه بزرگترها رفته و دور هم جمع شده به شوخي خنده گذرانده، آجيل هندوانه انار شيريني و خرما و لبو و آش و شيرينيهاي مختلف از جمله خوراكيهاي اين آيين كهن است. خريد كادو شب يلدا سپس هر يك از ميهمانان نيت كرده و بزرگ مجلس، اين جمله را ميگويد اي حافظ شيرازي، تـو محرم هر رازي بر مـا نظر اندازي سوگند بـه قرآن مجيدي كـه در سينه داري تفائلي بـه گنجينه حافظ مي زند. همچنين همراه اول براي مشتركان خود طرح مكالمه نامحدود در نظر گرفته است كه كاربران با خريد بسته شبهاي روشن ميتوانند از اين هديه خريد كادو شب يلدا بهرهمند شوند. خريد كادو شب يلدا مشتركان همراه اول ميتوانند بسته شبهاي روشن را به قيمت ۵۰۰ تومان بخرند و از ساعت ۲۳ تا ۷ صبح به صورت نامحدود در داخل شبكه (همراه اول به همراه اول يا همراه اول به تلفن ثابت) مكالمه كنند. خريد كادو شب يلدا كاربران براي دريافت هديه همراه اول ميتوانند با مراجعه به فروشگاه آنلاين اين اپراتور امكان شركت در قرعه كشي سيمكارت ۰۹۱۲ و تخفيف ويژه براي خريد مودم را پيدا كنند. اگر شما اين مقاله را تحسين مي كنيد، مايليد اطلاعات بيشتري در مورد خريد كادو شب يلدا بدست آوريد به سايت ما مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع:

در چگونگي ايران و دنيا كادو شب يلدا

همراه با معني ديوان كامل حافظ بي شك علاقه مندان زيادي در بين پارسي زبانان دارد شب يلدا در كنار خانواده با نرم افزار فال حافظ مزين. خريد كادو شب يلدا در واپسين روزهاي پاييز ۹۸ به سر مي بريم و تا يلدا كه بلندترين شب سال لقب گرفته زمان زيادي باقي نمانده است. خريد كادو شب يلدا خريد كادو شب يلدا شب يلدا را با يك هديه نفيس خاطره انگيز خريد كادو شب يلدا كنيد! يك انتخاب خوب كه همهي اين ويژگيها را دارد انواع چاي خشك و دمنوش است. قيمت عطرها با يكديگر بسيار متفاوت هستند و ممكن است حتي با اينكه ميدانيد رايحه مورد نظر همسر يا دوستتان چيست، در انتخاب بين عطرها مردد شويد. هدايا الزاما با پول خريده نميشوند، گاهي انتقال يك تجربه ميتواند بسيار مفيدتر واقع شود. در مساله هديه يلدا نه تنها رسمي و غير رسمي بودن يك مساله است كه حتي محيط و نوع ارتباط نيز داراي خريد كادو شب يلدا اهميت است. خريد كادو شب يلدا نوع و جنس انارها مورد استفاده در طراحي و ديزاين بسيار مهم است انار مرقوب بايد به رنگ قرمز تيره باشد و معمولا از جنس پوست و حتي شكل سر آن مي توان به كيفيت آن پي برد . تصاوير تزيين انار شب يلدا ويژه كودك مدرسه اي و همچنين انواع مدل هاي تزئينات انار چله براي عروس نيز تهيه ديده ايم كه ميتوانيد در زير آنها را مشاهده نماييد . با عكس تزيين انار شب يلدا به روش ساده و آسان سفره يلدايي خود را خريد كادو شب يلدا تزئين نماييد. انار را در خريد كادو شب يلدا دست بگيريد. در شب يلدا تازه داماد به همراه خانواده به منزل نامزدش ميرود و شام را آنجا صرف ميكنند. شب يلدا بلندترين شب سال است كه در كنار نوروز يكي از مهمترين جشنها در تقويم ايراني است همچنان توسط ايرانيها گرامي داشتهميشود و پايان اين تاريكي طولاني بهانهاي براي گردهمايي خانواده و جشن و شادي است. به طور معمول و به شكل كاملا سنتي همچنان پسرهاي بلوچ بر اساس توصيه خانواده ازدواج مي كنند. اما روش دوم كه اين روزها نيز بيش تر ديده مي شود اين است كه شمع دقيقا بر روي انار قرار گرفته و دور آن ها تزيين شود. اگر از نوشتن اين مطلب لذت برديد و مطمئنا مي توانيد اطلاعات بيشتري در مورد خريد كادو شب يلدا لطفا از صفحه ما بخواهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع:

كجارو مدل خبرهاي يلدا

چيزي كه تا عمق وجود ايرانيان ريشه دوانده و شايد گفت كمتر كسي در ايران وجود دارد كه با فال حافظ آشنا نباشد. هميشه قبل از خريد خود را جاي فرد مقابل بگذاريد و سعي كنيد چيزي بخريد كه اگر همان پول را به طرف ميداديد، براي خودش ميخريد. هميشه بعد از اينكه كادو خود را خريد مي كنيم به فكر جعبه هديه و تزئين آن هستيم. آيا تهيه اينترنتي جعبه كادو ممكن است يا فروشگاه اينترنتي آنها را در باكس هديه قرار مي دهد و ارسال مي كند؟ ممكن است الان براي كسي طول روز و شب زياد مهم نباشد. است، اينها هديههايي بدي نيستند اما لذت و رضايت كوتاهمدت براي شخص مقابل خريد كادو شب يلدا ايجاد ميكنند. اما مي توان با تهيه يك هديه مناسب براي شب يلدا از راه دور عزيزانتان را خريد كادو شب يلدا خوشحال كنيد. خريد كادو شب يلدا گزينهي ديگر اشهن براي هديه به آقايان يك كراوات است، اما نه يك كراوات معمولي بلكه كراواتي با طرح خاص و ارزشمند. اين گردنبند با طراحي منحصر به فرد پلاك خود يكي از سمبل هاي زيباي انار در زيورآلات است كه بسيار مناسب براي هديه دادن در مناسبتهاي مختلف از جمله شب يلدا و عيد نوروز مي خريد كادو شب يلدا باشد. در محدوده قيمت پايين تر دو نوع از آن مخاطب بيشتري دارد. در واقع اعتقاد بر اين بود كه با روشن كردن آتش از تاريكي و سرما كم ميشود و خورشيد بازخواهد گشت. هديه دادن، از كارهاي زيبايي است كه هر كسي ميتواند در شب يلدا خريد كادو شب يلدا انجام دهد. چرا كه مهم ترين چيز در شب يلدا، ثانيههاي شيريني است كه كنار خانواده و كسي كه دوستش داريم خريد كادو شب يلدا ميگذرانيم. برخي افراد اين سبدها را در اتاق براي جداسازي لباسهاي كثيف از ديگر لباسها قرار ميدهند. همين اهميت باعث بهوجود آمدن سنتهاي مختلفي شد كه هنوز بسياري از آنها خريد كادو شب يلدا وجود خريد كادو شب يلدا دارند. هديههايي كه ميتوانند رضايت بلندمدت ايجاد كنند و با گذشت زمان بر ارزش آنها افزوده ميشود نيز بسيار جذاب هستند. هنگامي كه شما اين مقاله را دوست داشتيد، مايل به اطلاعات بيشتري در رابطه با خريد كادو شب يلدا وب سايت خود باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع:

آداب و مقاله رسوم شب يلدا

با گذشت زمان، اكثر اين رسوم كمرنگ شده يا به دست فراموشي خريد كادو شب يلدا سپرده شدهاند. برخلاف امروزه، كه هر خوراكي يا ميوهاي در اكثر فصلهاي سال قابلدسترس است، در گذشته براي اجراي آداب و رسوم و تهيه تنقلات شب يلدا از ماهها قبل آماده ميشدند. يلدا با خود صفا، وحدت و محبت را به ميان ميآورد و يادآوري ميكند كنار هم بودن ميتواند هر شب سرد و طولاني را به بهاري سبز و مملو از سرزندگي تبديل كند. در آستانه شب يلدا ، بررسي چند نمونه از اين آداب و رسوم جذاب خالي از لطف نيست. در گذشته، مردم هر خطه از كشور پهناورمان، آداب و رسوم شب يلدا را به شيوهاي خاص به پا ميداشتند. در زمان قديم كه مردم ايران كشاورزي ميكردند همواره به دنبال رصد حركات ستارگان و خريد كادو شب يلدا خورشيده بودهاند. خريد كادو شب يلدا با اين شيوههاي سنتي، از خراب شدن ميوهها خريد كادو شب يلدا جلوگيري ميكردند. يكي از معروفترين اقداماتي كه در شب يلدا بايد انجام داد، تهيه و مزين كردن ميوههاي مخصوص اين شب است كه اگر در دو روز آخر ماه آذر گشتي در شهر بزنيد متوجه پر بودن شهر از اين ميوهها ميشود. در ميان آداب و رسوم شب يلدا در استان مركزي، رسمي وجود دارد كه به خوبي نمايانگر ميهماننوازي مردم مهربان اين منطقه است. در استان مركزي، بدرقه پاييز و استقبال از زمستان طي سه مرحله و در سه شب متوالي انجام ميشود. چيزي كه شب يلدا را نسبت به خيلي ديگر از اعياد باستاني متمايز ميكند، آداب و رسوم آن است كه بسيار دوستداشتني است و البته در نقاط مختلف جهان، به طرزهاي مختلفي آن را گرامي خريد كادو شب يلدا ميدارند. سكه يك گرمي كه كمتر از يك دهه است وارد بازار طلا شده است اما با همان عيار معمول، عيار ۲۲ . اما با اين حال مي توانيد اسباب بازي ها و البسه اي تهيه كنيد كه در آن طرح هايي از انار وجود دارد خريد كادو شب يلدا خريد كادو شب يلدا . از همان دوران باستان، روشن كردن آتش در شب يلدا يكي از سنتها بود اما به مرور زمان و خصوصا در دوره جاري، اين عادت كمرنگتراز گذشته شده است. خريد كادو شب يلدا جالب است بدانيد كه در برخي نقاط آذربايجان مرسوم است كه پس از خوردن ميوههاي شب يلدا، پوست آنها در آب روان بريزند و معتقدند اين كار برايشان خوشيمن است. در اينجا بيشتر به بررسي وب سايت خريد كادو شب يلدا.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع:

4همه چيز درمورد شب بخوانيد از يلدا

حافظ به معنا بيشتر پرداخته و بسيار با ما حرف زده است؛ بيش از هر كسي، اما نه به اندازه سعدي. مهرپرستي يا ميترائيسم، كمكم جاي خود را در بين تجار، لشكريان و حتي امپراتوران روم باز كرد؛ تا جايي كه در آغاز قرن چهارم، بيش از سيصد معبد ميترايي در ايتاليا برپا بود. او ميتواند آن را با آستين هر پيراهني كه پس زمينهاي از رنگ دكمه سر آستينش دارد، ست كند. او ساعات روز را طولاني ميكند؛ در نتيجه برتري خورشيد پديدار ميشود. روش تهيه گندم شيره اينطور است كه گندم را در شيره ميخيسانند و به آن زردچوبه و نمك خريد كادو شب يلدا ميزنند. مهر از ايزدانِ نيك است و بخشي از اوستا به نام او (مهر يشت) ست. اين آيين برپايه پرستش ميترا (مهر) قرار گرفته بود. برخي هم بر اين باورند كه نام ماه دي از آيين ميترايي آمده است و به معناي دادار و خداوند است. بر اساس مطالعاتي كه اين پژوهشگر در مناطق غرب و جنوب غرب ايران انجام داده، رايج است كه در استانهاي همدان و اراك در شب چله از باسلقي كه با شيره انگور درست شده، حتماً براي عروس برده ميشود. در حالي كه ارزش تجارب و خاطرهها با گذشت زمان بيشتر ديده ميشود. بنابراين در اين صورت هديه را متناسب با نياز، سليقه و بودجه خود در كم ترين زمان ممكن تهيه خواهيد كرد. در همين زمان نيز عروس را براي مراسم عروسي آماده مي كنند. در روم باستان، تولد خداي خورشيد شكست ناپذير، (سول اينويكتوس) را در روز انقلاب زمستاني جشن ميگرفتند. ممكن است بپرسيد ميترائيسم چه ارتباطي با روم و مسيحيت دارد؟ آتشِ مقدس در آتشكدهها، جلوه همين ايزد خريد كادو شب يلدا است. خريد كادو شب يلدا درست است كه در آغاز سردترين روزهاي سال قرار داريم؛ اما منطق پشت اين اسطوره آن را باورپذير ميكند؛ همان طولانيتر شدن روزها و كوتاه شدن شبها نشان از تولد دوباره خريد كادو شب يلدا خورشيد دارد. در نگاه اول اينطور به نظر ميرسد كه، شب زايش مهر، بايد در ماه مهر باشد؛ يا در آفتابيترين خريد كادو شب يلدا روزهاي سال! خريد كادو شب يلدا مذاهب مختلف مسيحي، ميلاد مسيح را در يكي از روزهاي نزديك به انقلاب زمستاني خريد كادو شب يلدا برگزار خريد كادو شب يلدا ميكنند. و تاريخ تولد عيسي را روز ۲۲ دسامبر تعيين نمود؛ همان روز تولد ميترا. براي كساني كه هر گونه نگراني در مورد دقيقا كجا و همچنين راهنمايي در مورد چگونگي استفاده از خريد كادو شب يلدا ، شما احتمالا مي توانيد با ما در صفحه وب تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع:

عكس متن پروفايل شب چگونگي يلدا؛ نوشت

با وجود اينكه اين رسم ديرينه براي عروس و داماد خوش يمن است؛ اما اخيراً با چشم و هم چشمي و تجملات بيش از حد شب يلدا هزينههاي هنگفتي روي دست داماد مي خريد كادو شب يلدا گذارد. خريد كادو شب يلدا » مي گويند: «به شادي و تندرستي و سلامتي و دل خوشي رفت تا سال ديگر» (۳۷). خريد كادو شب يلدا گيلانيها معمولا تا بهار آوكونوس دارند. خريد كادو شب يلدا اين عطر ارزانقيمت براي استفادههاي مكرر و اصطلاحاً دمدستي گزينهي خوبي به نظر ميرسد. يكي تنها تو اين خونه؛ لبِ سرما رو بوسيده! تو ميگفتي هوا سرده… چقدر عاشقه هم بوديم! همه و همه رنگ ويژه اي به اين شب مي دهند و لذت با هم بودن را چندين برابر مي كنند. مردم اسكاتلند با مراسمي تحت عنوان هاگماني اين ايام را جشن خريد كادو شب يلدا مي گيرند. گروهي به تحصيل در رشته ي مورد علاقه ي خود مي پردازند و گروهي به فكر شغل و حرفه ي جديد خواهند بود. در شب يلدا در بعضي ديگر از نقاط ايران شاهنامه خواني نيز رواج دارد. وجود انواع شكلات و شيريني هم لذت اين شب را دوچندان كرده و هم زيبايي كادوهاي شب چله اي را چندين برابر ميكند. درميان ديد و بازديد هاي خانوادگي شب يلدا ، عده اي هستند كه مايلند به همكاران و يا كارمندان شركت و يا كارخانه خود هديه شب يلدا اهدا كنند . حريفان را بس آمد قطره اي چند؛ بگردان جام و آن دريا به من ده! خداوندا دلي دريا به من ده؛ در او عشقي نهنگ آسا به من خريد كادو شب يلدا ده! در ذهن آنها، روزهاي طولانيتر نشان پيروزي خداوند هستند؛ در حالي كه شب طولاني نماد پيروز شدن شيطان خريد كادو شب يلدا است. انارپلو غذايي ست مخصوص شب چله در شهر قزوين! خريد كادو شب يلدا شب يلدا يا شب چله، فارغ از ريشههاي اسطورهاي و تاريخي آن، كه در جاي خود بسيار جالب و خواندنياند، جنبه مهم و مردمياي دارد كه از فرهنگ و سنن بومي و محلي ايران زمين سرچشمه ميگيرد. با توجه به اينكه شب يلدا آغازي براي فصل سرد زمستان است، تهيه يك پيراهن بافت مردانه گزينه مناسب و بسيار كاربردي براي كادو شب يلدا داماد باشد. پس اگر قصد خريد هديه مناسب آقايان جوان داريد، دوبينهاي عكاسي كامپكت و دوربين فيلمبرداري ورزشي انتخابهاي درجه يكي هستند. يلدا يكي از كهنترين آيينهاي ايرانيان به معناي به معناي ولادت، زايش و زادروز خورشيد(مهر، ميترا) است؛ زايش نور ايزدي و شكست تاريكي. يلداتان مبارك و زندگيتان پر از بهانه هاي شاد باد. اگر از نوشتن اين مطلب لذت برديد و مطمئنا مي توانيد اطلاعات بيشتري در مورد خريد كادو شب يلدا لطفا از صفحه ما بخواهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ساعت: توسط:سجاد ياسيني موضوع: